Recenze: Harry Potter a Prokleté dítě

Recenze

Harry Potter a Prokleté dítě

Zpočátku jsem přistupoval hodně skepticky k recenzím jiných čtenářů. Respektive lidé, kteří ji četli, o ní nemají valné mínění. Je to ale jedním prostým důvodem.

Zpět do minulosti

J. K. Rowlingová vydala celkem sedm knih plné detailních popisů postav, prostředí, akce a mnoho dalšího. Rozhodně patřím mezi ty, kteří svět Rowlingové milují právě pro to, kolik se v toho v něm skrývá. Prokleté dítě má být volnějším pokračováním příběhu Harryho Pottera. I tak ale budete chtít po knize, aby vás naplnila emocemi stejně tak, jako tomu bylo u předešlých dílů.

Dílo samotné

Narovinu říkám, že u většiny se to nepodaří, a to z prostého důvodu. Dílo je psáno jako divadelní hra. Popisy nejsou tak detailní a stejně tak akce ani svět nejsou rozepsané do sáhodlouhých popisů. Vše se shrnuje do dialogů a sem tam zasáhne vypravěč. Čtenář o to víc musí použít svojí fantazii, aby si vytvořil postavy a jejich prostředí. Pokud máte bujnou představivost a umíte ji použít, tak vás kniha určitě zaujme.
Co se obsahu týče, chybí mi tam důmyslnější zápletka, tajemno. Pokud rádi sledujete nového Sherlocka Holmese s B. Cumberbatchem, tak budete v tomto směru pravděpodobně také náročnější na obsah. Na druhou stranu kniha splnila část očekávání. Opět se něco dozvíte z prostředí Harryho Pottera, čeká vás nějaká ta akce, emoce a napětí. Kniha nechává volnější prostor pro kulisy a detaily všem, kteří by tuto hru chtěli uvést k životu ve svém vlastním divadle.

Doporučení

Za mě je tak kniha velmi dobrá (nikoliv vynikající) ale rozhodně ji nedoporučuji lidem, kteří neradi zaměstnávají vlastní fantazii a spíše čerpají z popisné fantazie autora. Budete totiž zklamáni nikoliv díky autorovi knihy, ale díky stylu jakým je kniha psaná. Konečný názor je ale koneckonců na vás.